Prizorišče: Mota-Museum Transitory-Art, Ljubljana
Datum: 12.2.2015
Četrtkov večer je v ljubljanskem MoTA Pointu postregel z dvojno koncertno dozo nizozemskega skladatelja in
glasbenika Jozefa van Wissema. Zanimanje širšega občestva se je odvilo
na račun van Wissemove prepoznavnosti sodelovanja z režiserjem Jim Jarmuschom, ki je igral kitaro na štirih van Wissmovih albumih, med katere se uvršča tudi nagrajena glasba za film Večna ljubimca (Only Lovers Left Alive).
Koncertno prizoriče je v soju rdečih luči obarvalo van Wissemov prihod,
ki je na majhnem odru nastopil zgolj s svojo unikatno izdelano lutnjo.
Tekom ene ure je predstavil široko paleto svojih skladb, ki so pokazale
njegovo zanimanje za zrcalno skladanje, igrivost resonanc, predvsem pa
za glasbeno preprostost, kjer vidi večji čar kot pa v razkazovanju
svojih spretnosti. Njegov minimalističen pristop do le-te pa se na
trenutke sliši že preveč enostaven za tudi daljše in kontinuirano
poslušanje.
Zatorej, kolikor minimalističen je koncert bil –
statična osvetlitev, sedeč položaj udeleženih, zgolj en igrani
instrument – je bil tudi zavoljo svoje kratkosti pozitivno sprejet.
Publika se je previdno, a navdušeno odzivala na trenutke avtorjevega
priklona, še posebej pa je van Wissem popestril koncert z igranim
sprehodom, v času katerega je obhodil publiko.
Na koncert je bilo smiselno pogledati z vidika njegovega konteksta, kot ga je istega dne Nizozemec predstavil v intervjuju za Radio Študent 89,3 MHz.
Van Wissem skuša svojim poslušalcem preko ponavljanja razpoznavnih
lutnjaških vzorcev vzpostavljati nov občutek za čas in prostor. Ključno
vlogo njegovega nastopa igra že prisotnost same lutnje kot »izrinjenega«
instrumenta, s katero želi tudi sam opozoriti na njeno vlogo.
MoTa Point je s tem koncertom odprl novo serijo koncertnih večerov, v
kateri se po Sonici Series sedaj odpira serija Sonica Classics, kjer se
bodo v bližnji prihodnosti predstavljali klasični umetniki, ki svoja
dela prepletajo z aktualno elektronsko glasbo.
Andrej Pervanje
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar