petek, 20. februar 2015

[GLASBA: tuje] Recenzija albuma: Joey Badass - B4.Da.$$

Produkcija: Kirk Knight, Dj Statik Selektah, DJ Premier
Založba: Cinematic Music Group/Relentless Records
Datum izdaje: 20. 1. 2015

Ocena: 8/10

Po dveh zelo uspešnih zastonjskih mixtejpih je bil izid prvega LP projekta Joeya Bada$$a, naslovljen B4.Da.$$ (Before Da Money), med ljubitelji žanra dokaj pričakovana stvar. “Wonderkid” iz Brooklyna je navdušil pri sedemnajstih z 1999 (2012), zgodbo nadaljeval leto kasneje v Summer Knights, ponovno pa se je s svojimi inovativnimi besednimi igrarijami ter prepričljivo agresivno barvo vokala več kot uspešno izrazil v B4.Da.$$. In kot nam že naslov pove, se Joey (član umetniškega kolektiva Pro.Era) sploh ne odmika od svojega ustaljenega načina izražanja.

Čeprav ostaja več kot predan raziskovanju občutkov in tematik iz preteklosti (odraščanje v Brooklynu, izguba bližnjih, finančni problemi, širši množici dotakljiva vprašanja o osebnih lastnostih), vseeno ne morem zapisati, da svojega stila ni vsaj malce dopolnil oziroma nadgradil. Album se tako nekako približa “soundtracku” dneva v New Yorku. Kot tamkajšnji potek življenja je tudi Joeyjev flow izjemno dinamičen, povečini podkrepljen s tršimi in malce temačnejšimi beati, v katerih se predvsem bobni slišijo kot izraziti udarci v obraz.

Za zvočno podobo albuma je povečini poskrbela Pro Era, pri ustvarjanju pa se jim je pridružilo več tipičnih žanrsko ustaljenih producentov (DJ Premier, The Roots …). Skupaj poskrbijo za Joeyju najbližje glasbeno okolje, povečini zvok t. i. golden ere hip hopa, ki pa je bilo seveda sproducirano v letu 2014 – in tako tudi zveni. Obogateno in malce nežneje kot npr. na Nasevi plošči Illmatic ali pa Redmanovi Dare Iz A Darkside, ki sta bili izdani približno dvajset let nazaj.

Nekaj singlov z albuma je bilo že več kot uspešno izdanih (“Big Dusty”, “Chist Conscious” …), osebno najbolj zanimivo pa bo spremljati poslušanost komada “Paper Trail$”, kjer se Joey cinično in enostavno poigra z znano frazo iz ust Wu-Tang Clana: “Cash RUINED everything around me …”

Bada$$ nam tako ponovno ponudi več kot samo kvaliteten izdelek, za katerega pa moramo tokrat plačati. Edino, kar lahko pogrešamo, je nekaj komadov, ki bi albumu prinesli glasbeno diverziteto in s tem mogoče tudi dodano vrednost. Dosedanji ljubitelji žanra pa boste imeli svoj okus zadovoljen.

Domen Babič

Ni komentarjev: