Produkcija: Kirk Knight, Dj Statik Selektah, DJ Premier …
Založba: Cinematic Music Group/Relentless Records
Datum izdaje: 20. 1. 2015
Ocena: 8/10
Po dveh zelo uspešnih zastonjskih mixtejpih je bil izid prvega LP
projekta Joeya Bada$$a, naslovljen B4.Da.$$ (Before Da Money), med
ljubitelji žanra dokaj pričakovana stvar. “Wonderkid” iz Brooklyna je
navdušil pri sedemnajstih z 1999 (2012), zgodbo nadaljeval leto kasneje v
Summer Knights, ponovno pa se je s svojimi inovativnimi besednimi
igrarijami ter prepričljivo agresivno barvo vokala več kot uspešno
izrazil v B4.Da.$$. In kot nam že naslov pove, se Joey (član umetniškega
kolektiva Pro.Era) sploh ne odmika od svojega ustaljenega načina izražanja.
Čeprav ostaja več kot predan raziskovanju občutkov in tematik iz
preteklosti (odraščanje v Brooklynu, izguba bližnjih, finančni problemi,
širši množici dotakljiva vprašanja o osebnih lastnostih), vseeno ne
morem zapisati, da svojega stila ni vsaj malce dopolnil oziroma
nadgradil. Album se tako nekako približa “soundtracku” dneva v New
Yorku. Kot tamkajšnji potek življenja je tudi Joeyjev flow izjemno
dinamičen, povečini podkrepljen s tršimi in malce temačnejšimi beati, v
katerih se predvsem bobni slišijo kot izraziti udarci v obraz.
Za zvočno podobo albuma je povečini poskrbela Pro Era, pri ustvarjanju
pa se jim je pridružilo več tipičnih žanrsko ustaljenih producentov (DJ
Premier, The Roots …). Skupaj poskrbijo za Joeyju najbližje glasbeno
okolje, povečini zvok t. i. golden ere hip hopa, ki pa je bilo seveda
sproducirano v letu 2014 – in tako tudi zveni. Obogateno in malce
nežneje kot npr. na Nasevi plošči Illmatic ali pa Redmanovi Dare Iz A
Darkside, ki sta bili izdani približno dvajset let nazaj.
Nekaj
singlov z albuma je bilo že več kot uspešno izdanih (“Big Dusty”,
“Chist Conscious” …), osebno najbolj zanimivo pa bo spremljati
poslušanost komada “Paper Trail$”, kjer se Joey cinično in enostavno
poigra z znano frazo iz ust Wu-Tang Clana: “Cash RUINED everything around me …”
Bada$$ nam tako ponovno ponudi več kot samo kvaliteten izdelek, za
katerega pa moramo tokrat plačati. Edino, kar lahko pogrešamo, je nekaj
komadov, ki bi albumu prinesli glasbeno diverziteto in s tem mogoče tudi
dodano vrednost. Dosedanji ljubitelji žanra pa boste imeli svoj okus
zadovoljen.
Domen Babič
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar