REŠEVANJE SVETA S FESTIVALI?
Petkov
dan se je otvoril s konferenco, ki se je spraševala, ali lahko s
festivali rešimo svet. Velikopotezno, kot se sliši, se je festivalno
organiziranje obravnavalo v širšem pogledu: kako lahko festival kot
dogodek spodbudi lokalno gospodarstvo, kakšen je njegov
družbeno-kulturni pomen za regijo ter kako si zagotoviti vnovično
vračanje udeležencev. Glavno, kar je bilo izpostavljeno, je bilo
dejstvo, da se z organizacijo festivala zelo težko služi (čeprav so si
za glavne idejne »nasprotnike« vzeli ravno festivale, ki se organizirajo
zavoljo služenja denarja, npr. festivale ob hrvaški obali, na katerih
se znajde več Britancev kot pa lokalcev). Večino denarja naj bi se
namreč povrnilo v količini vstopnic in v obliki sponzorstva, ki pa vsaj v
sedanjem času nista zanesljiva finančna dohodka. Festival mora zato
privabljati ljudi s tem, da se bolj predstavlja z nekim vzdušjem in
unikatno lokacijo kot pa s promocijo velikih imen festivala, ki za
festival predstavlja tudi največji finančni zalogaj.
Na tem
mestu bi lahko še opozoril na dejstvo, da se je večina teh dejstev
pojavila v kasnejši debati o klubih in lokalni sceni, kjer so se točno
festivali pokazali kot glavni krivec za poletno koncertno zatišje in
splošno krizo klubskega dogajanja. Festivali ne morejo rešiti celotnega
sveta.
UJČKANJE BENDOV
Druga dopoldanska konferenca je
bila namenjena spoznavanju vlogi glasbenega menedžerja, kjer smo od
govorcev izvedeli predvsem njihove osebne zgodbe o uspehu in
spoznavanju njihovih vlog. Tekom ene ure poslušalci nismo bili deležni
konkretnih informacij o tem, kaj počne glasbeni menedžer in kdaj ga
njegova vloga ločuje od delovanja glasbene skupine. Poleg mreženja je
bilo njegovo poslanstvo izpostavljeno zgolj kot bendov skrbnik. Na sami
konferenci je bil prisoten tudi Ivan Novak, član (in menedžer) skupine
Laibach, ki se je vlogi menedžerja enostavno odpovedala in so vzeli
stvari v svoje roke. Premalo časa se je namenilo tovrstnim dosedanjim
uspelim praksam, sploh pa se je premalo izkoristilo najbolj bistveno
polemiko – kdaj je primeren trenutek, da si skupina zagotovi glasbenega
menedžerja. Preveč je bilo na tem mestu govora o čustvih in doživljanju
poklica kot pa njegovem ustreznem profiliranju in doprinosu h glasbeni
skupini.
S tem pa je zopet konferenca izpadla iz vidika
glasbenih menedžerjev in premalo iz perspektive bendov in njihovih
dosedanjih konkretnih izkušenj. Prisluhnili smo samo izkušnjam samih
menedžerjev iz različnih geografskih in gospodarskih okolij, ki pa jih
težko apliciramo na lokalno raven.
KLUBI: FUNDAMENT
Zapiranje klubov je najnovejši trend udarcev alternativni glasbeni
sceni. Primat prevzemajo festivali, ki v zadnjih letih nastajajo kot
gobe po dežju. Okrogla miza je zato združila programske vodje klubov in
odprla to izredno bolečo debato. Kako je klubom, sploh v naši regiji, ki
že tako dobivajo turnejske drobtinice, preživeti? Festivali so morda
očiten razlog, ampak poudarjali so se tudi iz leta v leto višji stroški
višjim inštancam, hkrati pa neizogibno spreminjanje interesov novih
generacij. Rešitve, kljub odločnosti gostov, niso zvenele pretirano
optimistične – hoja po poti, ki so si jo zastavili, brez nekih (verjetno
potrebnih) inovativnih sprememb. Nekoliko naivno prepričanje, da bo
vztrajnost zmagala. Tudi ob vprašanju, kaj se storiti, če se trend
hišnih koncertov iz Amerike, kjer klubske kulture skorajda ni več,
preseli v Evropo, ni bilo drugačnega odgovora. Okroglica je žal
zaključila tako, kot je otvorila – z nekoliko mučnim in žalostnim
vzdušjem.
KAKO ZAPRAVITI 1000 EVROV ZA SPLETNO OGLAŠEVANJE
Še ena konferenčna miza s pomenljivim naslovom je ponudila predvsem
anekdotno in neaplikabilno zgodbo oglaševanja. Morda je na mestu ponovno
opozoriti na manjek osnovnega znanja in infrastrukture naše regije, ki
so jo večinoma zanemarili. Čeprav bi lahko vlekli vzporednice in iskali
inspiracijo v primerih, ki so jih gostje navajali – recimo uspeli
viralni video nekega benda, ki je bil v svojem energičnem jazu ujet med
igranjem v podhodu ali pa promocija albuma že močno vzpostavljenega
glasbenika, ki mu je bilo svetovano, naj odpre klub z imenom albuma
izključno za eno noč in eno žurko. Sicer zanimive ideje so bile povečini
preveč fragmentirane za neko smiselno in koherentno ponotranjenje ter
identifikacijo.
POSLUŠALNICA – ELEKTRONIKA
Druga
poslušalnica MENT-a je bila namenjena elektronski glasbi, v svojem oziru
in izvedbi pa je bila precej slična mlačni rock poslušalnici z dneva
poprej, kljub ideji, ki ostaja sveža in privlačna. Samo osredotočenje je
bilo ponovno več ali manj na tržnosti, ponovno tudi nismo doživeli
obljubljene analize, odprte kritike in iskrenih komentarjev. Vse je
delovalo nekoliko apatično, vse je bilo tudi več ali manj podobno
ocenjeno. Za razliko od četrtkovega nekompromisnega Johna Robba je
tokrat poslušalnico prevevala diplomatskost in kar nekolikšna
sramežljiva komunikacija, k čemur je brez dvoma doprinesel tudi
jezikovni zid.
ARTIST TALK:
COUNT PREDSTAVLJA UNSOUND
Mikael Eldridge oz. Count je glasbeni producent iz San Francisca. Tekom
svoje dolgoletne kariere je kot producent in inženir sodeloval z
glasbeniki, kot so DJ Shadow, Frank Sinatra, Radiohead, No Doubt, New
Order, Run DMC, Tycho ter Thievery Corporation, na MENT pa je prišel
predstaviti svoj najnovejši projekt Unsound; dokumentarec o vplivu
brezplačne internetne kulture na ustvarjalce in glasbeno industrijo.
Začel je udarno. Prvih petnajst minut pogovora je namreč namenil
sistematičnemu demantiranju nekaterih izjav, ki so bile izrečene
prejšnji dan na konferenci »Kako zaslužiti z brezplačno glasbo?«. Tako
je ostro nastopil proti izjavi, da je kriza že mimo, po njegovih besedah
je to zgolj mnenje, ki ga propagirajo tehnološka podjetja, katerim ne
gre slabo, v sferi glasbene industrije pa je kriza še kako prisotna.
Prav tako se je obregnil ob mit o turnejah in majicah. Poslovni model,
kjer bendi svojo glasbo ponudijo zastonj, služijo pa s turnejami in
prodajanjem majic, po njegovih besedah ne deluje, dokler niste sposobni
redno privabljati 1000+ ljudi na svoje koncerte.
V nadaljevanju
pogovora se je Count lotil osrednje teme, torej sistematskega pregleda
vpliva zastonjske kulture na glasbeno industrijo in njene akterje. V
sledeči uri in pol je s publiko delil mnogo anekdot iz svojega dolgega
producentskega staža, skupni imenovalec vsem pa je, da je piratstvo
ekonomsko popolnoma devalviralo glasbo, velike korporacije pa so
vskočile in začele služiti, tako na piratskih straneh kot tudi s
streaming servisi, ki svojim naročnikom mnogokrat ponujajo glasbo
avtorjev, ki niso prodali ali oddali svojih avtorskih pravic (npr.
Spotifyju). V tem grmu pa tiči največji grabežljivi zajec, saj postane
očitno, da glasba, ki jo zastonj snamemo s spleta, ni res zastonj.
Veliki denarji se namreč plačujejo, da na mp3skull.com in podobnih straneh gledamo reklamna sporočila, ta denar pa seveda ne najde poti do dejanskega avtorja.
Zanimivo je Count izpostavil, da je trenutna situacija mnogo slabša od
nekdanjih velikih »zlobnih« založb. Le-te so vsemu navkljub vlagale
denar v svoje umetnike, Google in ostali pa tega ne počnejo in tako nam
ostane le »prosti trg«, kjer je naša glasba ali zastonj ali pa z njo
služijo drugi. Ostalim, ki si takšnega sistema ne želimo, pa na žalost
ostaja le Bandcamp in podobni.
BITBANGER LABS: PIXELSTICK
Pixelstick je orodje za t.i. lightpainting. Omogoča slikanje poljubnih
digitaliziranih podob na fotografijo z dolgo ekspozicijo. Duncan Frazier
in Stephen McGuigan iz Brooklyna sta na MENT prišla predstaviti svojo
Kickstarter uspešnico, izvedla pa sta tudi večdnevno delavnico v
Poligonu na Tobačni. Zadnji artist talk je bil v primerjavi s prejšnjimi
precej bolj sproščene narave, bolj kot ne je šlo le za enourno
predstavitev ustvarjalcev Pixelsticka, njune življenjske zgodbe in
življenjske zgodbe njunih izdelkov. Precej luštno, vendar zastavljeno
povsem neproblemsko. Zgodba o uspehu za pomiritev živcev. Tipičen
showcase.
Tine Kolenik, Andrej Pervanje, Jan Podbevšek, Luka Seliškar
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar