Režija: Branko Potočan 
 Premiera: 21. 2. 2015, Slovensko mladinsko gledališče
 Nobenega dvoma ni o tem, da otroške publike ne gre podcenjevati, saj 
otroci jasno in glasno povedo, ko jim kaj ni po godu − niso še namreč 
izučeni v zvijačnem ovinkarjenju in sprenevedanju kulturno prefinjenih 
odraslih. Ustvarjalci predstave Vsi junaki zbrani se niso ustrašili 
izziva in v svet novodobne mladine, svet, ki mu vladajo pametni 
telefoni, vsak dan nova socialna omrežja in hitro razvijajoče se 
računalniške igrice, poskušali vpeljati bajeslovne pravljične junake iz 
slovenskega ljudskega slovstva.
 Draga Potočnjak, avtorica teksta,
 je v gledališkem listu izpostavila, da se ji zdi bistveno, da bi otroci
 skozi predstavo začutili zgodovino slovenskega prostora in njegovo 
ljudsko izročilo, bajeslovje, mitologijo. Da pa arhaični prizvok ne bi 
prevladal, sta z minimalistično zastavljeno scenografijo poskrbela 
režiser Branko Potočan in scenograf Sandi Mikuž. Na odru je en sam 
opazen rekvizit, ki spominja na nekakšno ogromno igralo, na katerem 
otroci preživljajo proste ure na igrišču in drug drugega izzivajo v 
»poglej, kaj zmorem, ti tega ne zmoreš« maniri.
 Zgodba je 
preprosta – dve ekipi z iste šole tekmujeta na vseslovenskem kvizu v 
poznavanju slovenskih pravljic in bajeslovnih junakov ter fizičnih 
spretnostih. Dramske like so poskušali zastaviti karseda življenjsko, 
četudi v večini primerov ostajajo na ravni tipizacije (pridna deklica, 
razvajenka, športnik ...). Pozitivno izstopa lik dečka Franceta 
(prepričljivo ga je upodobil Blaž Šef), ki zaradi svoje izredne 
načitanosti predstavlja glavni adut svoje ekipe na kvizu. Značajsko 
deluje veliko bolj zrelo od ostalih likov, kar je morda povezano z 
neprivilegiranim družinskim okoljem, vendar je njegov smisel za humor 
kljub vsem težavam neusahljiv.
 Kot se znotraj predstave 
pravljično preliva z realnim, tako imajo tudi dramski liki vsak svojo 
pravljično osebnost, v katero se po potrebi prelevijo. Tovrstne 
»levitve« odraža tudi jezikovna podoba predstave; lektorica Mateja 
Dermelj je mojstrsko povezala dva povsem nasprotna pola – aktualno 
slengovsko govorico mladih in arhaizme slovenskega bajeslovja.
 Z 
uvedbo aktualne socialne problematike (na primer Francetova mati 
samohranilka je ravno izgubila službo) se ustvarjalci predstave niso 
bali poseči v domnevno brezskrben otroški svet in na tak način 
izpostavili realnost marsikaterega sovrstnika odrskih junakov. 
Družbenokritično pomenljiv je tudi sam konec – obe ekipi se družno 
upreta tržni logiki televizijske korporacije in dokažeta, da neustrašni 
junaki v današnjem svetu še vedno obstajajo. Ker brez srečnega konca pri
 pravljicah pač ne gre …
 Irina Lešnik 
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
 
Ni komentarjev:
Objavite komentar