Režija: David Ayer
Igralska zasedba: Brad Pitt, Shia LaBeouf, Logan Lerman
Datum izida: 30. oktober 2014 (Slovenija)
April leta 1945. Adolf Hitler celotnemu rajhu izda ukaz za t. i.
totalno vojno, torej tudi za vojno mobilizacijo žensk in otrok.
Zavezniška vojska se približuje osrčju Berlina. Kot zadnji svoje enote
se med njimi znajde tudi vojni tank M4 Sherman, kateremu poveljuje Don
»Wardaddy« Collier (Brad Pitt). V taistem tanku je enota petih mož
skupaj že vse od osvobojevanja afriških ozemelj, sedaj pa jih čaka
zaključek v samem epicentru nacistične zlobe. Poleg tega pa fantje ob
izgubi enega od članov posadke tanka seveda dobijo novega. To je mladi
stenograf Norman (Logan Lerman), ki še sploh nima izkušenj z bojevanjem.
David Ayer je že dokazan mojster zgodb ameriških fantov, ki
se znajdejo pred težavno situacijo skorajda epskih razsežnosti (Dan za
trening, Zadnji obhod). Glavni igralci spretno izrazijo široko paleto
karakternih značilnosti svojih likov, k pristnosti pa pripomore tudi
očitna uporaba različnih narečij. Vsak izmed njih ima svoj izdelan,
edinstven pogled na svet. Velika večina čustev in spominov teh moških je
totalno pohabljena, popačena in praktično že izrojena. In kako naj bi
bilo drugače ob izkustvu največjih grozot, ki jih je človek zmožen
prizadejati sočloveku?
Scenografska in kostumografska
avtentičnost je zagotovljena s strani angleškega muzeja Bovington Tank.
Za vizualno plat je poskrbljeno z epskimi posnetki razdejanih vasi,
mest, gozdov in podeželjskih površin. Sami vojno-akcijski posnetki (z
eksplozijami na čelu) delujejo prekleto realno. Film seveda ni sneman v
3D-tehniki, a vseeno lahko skorajda čutimo marširanje vojakov in
preletanje izstrelkov v naši bližini. Filmu gre v zadnjih nekaj minutah
očitati le pretirano čustveno karikiranje karakterjev.
Ob
poznavanju zgodovine nam je razplet 2. svetovne vojne seveda znan,
vendar za konstanten suspenz poskrbijo izjemna avtentičnost celotne
podobe, temeljita priprava igralcev na vlogo ter psihološka teža
pripovedi, ki na prvi pogled mačistično zgodbo postavi naravnost ob bok
vrhuncem vojnega filma, kot sta npr. Reševanje vojaka Ryana ali Tanka
rdeča črta.
Ocena: 8
Doomen Babič
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar