Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
nedelja, 26. oktober 2014
[SCENSKE UMETNOSTI: domače] Recenzija gledališke predstave Grobnica za Borisa Davidoviča
Recenzija gledališke predstave
Grobnica za Borisa Davidoviča
Režiser: Ivica Buljan
Prizorišče: Center urbane kulture Kino Šiška
Premiera: 18. 10. 2014
Grobnica za Borisa Davidoviča, mednarodna koprodukcijska gledališka predstava teatrov iz Beograda (Heartefact, Bitef Teater, CZKD, UK Parabrod), Zagreba (Novo Kazalište), Zadra (Zadar Snova) in Ljubljane (Mini teater), ki v režiji Ivice Buljana uprizori naslovno zgodbo istoimenskega dela Danila Kiša, občinstvo zasuje z nagovori ter vprašanji in vzpostavlja dialog med preteklostjo in njeno adaptacijo – sedanjostjo.
Igralski ansambel je s svojo uigranostjo poskrbel za odlično, fizično izredno zahtevno izvedbo. Igralčevo telo je uporabljeno kot ilustracija uprizoritvenega besedila na s simboli nasičenem gledališkem odru: pred nami se odvijajo prizori nasilja, strasti, zanosa, krutosti in ljubezni, neprizanašajoč gledalcu z intenzivnostjo prikaza. V ledu, ognju, vosku in ne nazadnje goloti, ki na eni strani poskrbijo za zahtevnost uprizoritve, prepoznamo inovativno prevajanje iz literarne predloge v metaforično gledališko govorico in jih lahko 'beremo' kot nekakšne scenske didaskalije. Intenzivnost uprizoritve, ki svoj vrh morda doseže prav v prizoru spolnosti, in nasičenost, polnost odrskega dogajanja, zahtevata zbranost kot tudi naklonjenost predstavi. K temu pripomoreta še fragmentarnost zgodbe o Borisu Davidoviču – Novskem ter dogajanje na odru, ki je na trenutke naravnost kaotično ter tako odlično uprizarja duha nekega časa, časa revolucije. Vdori v intimni prostor publike, kot sta metanje ledu in trganje gledališkega lista naključne gledalke, zagotovijo, da je dvorano nemogoče zapustiti ravnodušno.
Najsi predstavo interpretiramo skozi uprizoritveno besedilo kot opomnik o zgodovini, ki se je odvijala na tleh Sovjetske zveze v obliki političnih čistk in pregonov, najsi nas preko avtorja izhodiščne zgodbe Danila Kiša napoti k prevpraševanju vloge in moči umetnika v družbi, nikakor ne moremo trditi, da imamo opravka le z okostnjakom iz preteklosti. Boris Davidovič je pravzaprav sodoben lik z mnogimi obrazi. Je lik vzponov in padcev, je poln zanosa, oklevanj, upov in razočaranj, v svetu prefinjenih represivnih mehanizmov in v katerem je kultura tista, ki naj bi se ji z danes na jutri najlaže odpovedali. Predvsem pa je Davidovič lik, katerega moralnost se v želji po samoohranitvi postavlja pod vprašaj.
Aljaž Kalčič
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar