Režija: Stephen Knight
Igralska zasedba: Tom Hardy, Tom Holland, Ruth Wilson
Datum izida: 12. junij 2014 (Slovenija)
Vsake toliko časa kdo posname film, za katerega nismo niti pomislili,
da se ga da posneti. Stephen Knight, režiser in scenarist, je Locka
zasnoval minimalistično – preprosto spremlja Ivana Locka (Tom Hardy),
gradbenega inženirja, na nočni vožnji iz Birminghama v London, kamor
odhaja, da bi se soočil s svojo napako iz preteklosti,
ki grozi, da bo v temeljih sesula njegovo uspešno družinsko in poslovno
življenje, pri tem pa se po telefonu pogovarja s svojimi bližnjimi in
poskuša krotiti posledice ter držati svoj svet skupaj.
Enostavna zasnova zahteva pretanjeno izvedbo, izjemno vzdušje napetosti
mučne vožnje pa je izgrajeno na več ravneh. Kot prvo bi rad izpostavil
igro Toma Hardyja, ki v svoji upodobitvi hkrati ujame pravičniško voljo
do odgovornosti ter nervozno tesnobnost človeka, ki mu življenje uhaja z
vajeti. Če prepričljivost njegove igre temelji na obrazni mimiki, pa
druge osebe nastopajo zgolj kot glasovi iz zvočnika njegovega telefona,
vendar nikdar prisiljeno in vedno tako, da bistveno nakazujejo značaj
sogovornika. Tudi celoten kontekst dogajanja je v poteku smiselno in
premišljeno podan zgolj prek telefonskih pogovorov, zato gre izrecno
pohvaliti Knightovo scenaristično delo. Nadalje je film, sploh z ozirom
na to, da prikazuje izključno dogajanje v avtomobilu, zelo prijeten na
pogled, odsevi prometa in zamegljenih luči na avtomobilskih steklih,
obcestne svetilke, za katere se zaradi vožnje zdi, da počasi utripajo,
ter umirjena glasba, ki ima pogosto malce psihadeličen pridih, pa
ustvarijo hipnotično, skorajda sanjsko izkušnjo.
Če povzamem,
Locke je nedvomno uspeh. Kljub svoji eksperimentalni formi je napet,
vzdušen in življenjski – zmagoslavje izvirnosti, premišljenosti in
izvedbe nad visokimi produkcijskimi stroški in pompoznostjo.
Ocena: 9
Ruben Franko
Ni komentarjev:
Objavite komentar