Po igrah Antentator in kralj, Črvi in Bele rakete lete na Amsterdam priredil Mare Bulc
 Režiser: Mare Bulc
 Dramaturginja: Darja Dominikuš
 
 Igra v igri v igri. Oder Male drame zaživi v ambientu sedemdesetih let 
dvajsetega stoletja na Slovenskem – z dvema dogodkoma: v gledališki igri
 buržuazne družine Dolinar in v ozadju, v stanovanju popevkarja, 
alkoholika Brumna. Znajdemo se v prepletu
 zgodb: sprva igri Atentator in kralj, ki jo družina Dolinar postavlja v
 režiji Bosove matere (Saša Pavček), sledijo Črvi kot represija nad 
Bosom (Klemen Janežič) in Joem (Rok Vihar) pa vse do besednega dvoboja 
med Zasliševalcem (Uroš Fürst) in Šefom policije (Boris Mihalj). Bele 
rakete “lete” v Amsterdam v besedni igri Toniča (Alojz Svete) kot 
predstavnika proletariata, bivšega partizana in varnostnika, Brumna 
(Jurij Zrnec), in mične, brhke, samostojne Lene (Maša Derganc). S 
skladanjem istoimenske popevke na črni pianino v kotu, na videz 
nepovezana dramska dela uspešno tvorijo komično in atmosfersko dobro 
opremljeno celoto. Skoznjo Brumen in Lena postaneta Atentator in Simona,
 Joe je Toničev sin, Šef policije pa igra, zelo prikladno, rablja, kar 
kaže na več kot odlično opravljeno dramatuško združitev žanrsko tako 
raznolikih iger – delo Darje Dominikuš in Urške Sajko. Dela Vitomila 
Zupana so biografska in atmosferska, so uporniška, so nasprotna 
družbenemu redu, uprizarjajo človeka proti sistemu in črva, ki postane 
ličinka ter kasneje hrošč. Ali pač, kot Bos pristavi, za vse življenje 
ostane črv. Bojan Emeršič, Kralj oče, Tina Vrbnjak, lahkoživa uporniška 
Beti in Uroš Fürst odlično uprizorijo karakterje, ki jih ponujajo 
Zupanova dela. Uporniški značaj Bosa v Janežičevi interpretaciji pa 
mestoma postane preveč naiven in vznesen, da bi ga lahko začutili kot 
“zupanovskega”. Morda mu manjka mirnosti, ki bi jo lahko imel kot 
upornik z jasnimi načeli in vizijo, ter ponosa, ki ni deško naiven. 
 Kostumi Urške in Tomaža Draža na začetku korektno sovpadajo v 
situacije, zamenjava le-teh v potiske Zupanovega porteta in športne 
čevlje znamke Alpina pa sicer ponudijo občutek slovenskosti in 
patriotizma, estetsko pa so neprimerni in nepotrebi. Scenografija 
Damirja Levantiča s principom razstavljanja in sestavljanja, 
enobarvnosti in igre z materijali vedno bolj zapira prostor in združuje 
Zupanove kolaže. Glasbena podlaga, kot zelo pomemben del produkcije, je 
koketna, zapeljiva, raznovrstna, enostavno okusna. Izvrstno opravljena 
naloga Boštjana Narata – skladateljev glasbeni karakter odlično sovpada z
 Zupanovim. 
 Velikopotezna produkcija, ki bi lahko trajala kakšno 
minuto manj, ponuja vpogled v Zupanov svet skozi Bulčeve oči. Gledalcu 
omogoča, da simpatizira z uporništvom ali s sistemom in izbere svojo 
stran. Presenetljivo pa dovoljuje tudi, da opazovalec ostane nevtralen 
in ne problematizira niti uporniške niti sistemske strani, četudi se kot
 sodobni človek zaveda, kako aktualna je še vedno razdelitev 
preteklosti. 
 Povzroča napetost in zabavo. Iz smeha, v strah … tja do ponosa. Vredno ogleda!
 
 Nika Korenjak
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
 
3 komentarji:
Hvala za recenzijo. Glede na to, da gre za Zupana, ali to pomeni, da ima predstava ogromno golote in grdega besednjaka. Te stvari mi namreč niso najbolj povšeči in me zanima, če je eksplicitna. hvala.
Pozdravljeni, hvala vam za odziv.
Čeprav gre za Zupana, predstava ne vsebuje nikakršne golote, besednjak pa je zelo zreduciran, zato "grdega besednjaka" več kot črv in beden in matr ni. Dodala bi še, da je predstava vredna ogleda, če ste oboževalec Zupana.
LP, Nika Korenjak.
Objavite komentar