Lovely Quinces, All Strings Detached, Manu Delago Handmade (Kino Šiška Centre for Urban Culture)
 
 V mali dvorani Kina Šiške je drugi dan koncertnega dela MENT-a otvorila
 mlada hrvaška kantavtorica LOVELY QUINCES. Pri nas je nastopila že pred
 letom in pol kot predvozačica takrat in še danes alter vročih Tame 
Impala. Na zadnjem konferenčnem omizju tega dne je njen promotor deklino
 izpostavil kot primer izrazito drugačne
 kantavtorice. Kot edinstvene v regiji. No, pokazala se je v drugačni 
luči. Ima čudovit, močan ženstven vokal, je simpatično dekle, je 
sposobna izpovedati svoj življenjski emocionalni tobogan, a nikakor se 
ni izkazala za izrazito specifično glasbenico. Skladbe so se vse preveč 
zvočno ponavljale, celo ustvarjale vtis monotonije, prav tako to velja 
za vokalne linije. Bolj kot neko karizmatično punk rock rešiteljico je 
preprosto del prizme sodobne indie melanholične avtorske ameriško 
zveneče godbe. 
 
 Domači ALL STRINGS DETACHED sta po ne ravno 
razveseljujočih komentarjih na rock poslušalnici vseeno pripravili 
odlično, senzibilno in intimno koncertno dogodje. Njuna počasna zvočna 
bombastičnost, polna zgoščene sivine in zrele melanholije, je s pomočjo 
bogatih vokalov zadela v polno. Glasbenici sta pustili zapomnljiv 
nastop, ki ga minimalno kvari le delno klišejski pristop avtoric k 
delanju/poustvarjanju muzik, ki so za anglosaksonski svet naravne, pri 
nas pa (lahko) zvenijo pretenciozno. 
 
 Kot zadnji nastopajoči so
 se pojavili avstrijski MANU DELAGO HANDMANDE. Zasedba se je izkazala za
 inštrumentalno izredno raznoliko. Poleg tega so se člani zasedbe tekom 
nastopa nenehno menjavali na različnih inštrumentih, najbolj pa je 
navdušil že otvoritveni Manu Delagov “ples”na hanga bobnu. Prav tako kot
 širok nabor inštrumentalnih veščin je za skupino značilna tudi široka 
paleta zvočnih sfer. Plavali smo vse tja od post-rocka, krautrocka, 
fusiona do ambienta, od elektronskih ritmov do nežnih intimističnih 
elegij. Eksplozija-implozija-mir.   
 
 Anton Maskeliade, moveknowledgement (Gala Hala)
 
 Pri mladem ruskem producentu ANTONU MASKELIADU je celoten nastop bila 
bitka med izvajalčevo vzhičeno odrsko energijo in domiselno, izvirno ter
 vsakokrat všečno fuzijo najrazličnejših elektronskih odvodov s skupkom v
 indietronici. Že sam koncept slednjega je bil presežen, ko je Anton 
manipuliral svoje kompozicije, ki so drsele v isti temi skozi svetle in 
temne občutke, dur in mol, veseljem in žalostjo. Občasna odfukanost 
beatov je vedno dobila kontrapunkt v dronerski grozljivosti 
priložnostnih horror sintičev, tovrstna svojevrstna razdvojenost pa je v
 publiko nemudoma vtisnila Rusov trademark. To naj bi opazili tudi 
delegati, saj je Anton dobil kar nekaj koncertnih ponudb.
 
 
MOVEKNOWLEDGEMENTov ni zmotil niti razposajeni fantastični ruski 
predhodnik na odru. Lestvico, ki jo je že on postavil zelo visoko, so še
 dvignili. Skratka, ko že misliš, da so dosegli vrh svojega glasbenega 
in odrskega udejstvovanja, se vedno znova še presežejo. Tudi tokrat, 
podobno kot na septembrskem špilu v Kinu Šiška, je bila zasedba v 
odlični formi. N’tokovi kriki in evforično poplesavanje po minimalnem 
odru Gale hale so se ponovno čudovito dopolnjevali z ritmično razgibano 
psihedelično spacey soniko, ki so jo proizvajali njegovi timski 
soigralci. Njihova mozaična godba je uspešna prav zaradi nore 
povezanosti in čutenja akterjev v bendu. Kolektivno, če je zares iskreno
 in partnersko, vedno znova preseže individualno. Moveknowledgement so 
najboljši dokaz tega.   
 
 JoyCut, Blaž, elektro guzzi, Felis Catus & Softskinson (Channel Zero)
 
 Uvodni JOYCUT so večina špila prehodili po meji nečesa, kar bi morda 
lahko celo zvenelo zanimivo, drugačno in svojevrstno, a so kljub vsemu 
izključno nakazanemu potencialu ostali na nivoju več ali manj 
nedomiselnega, klišejskega, pretirano melanholičnega post-rocka, ki ga 
je reševala odrska prezenca in dejstvo, da sta bila za bobni kar dva. 
 
 BLAŽa bi lahko preimenovali tudi kar v Fantastičen Blaž. Njegov nastop 
je bil absolutni vrhunec letošnjega MENT-a. Blaževe retro psihedelične 
pulzirajoče elektronske podlage, prepletajoči se umazani, mesnati in 
melanholični beati ter seveda fascinanten in brutalen mož za bobni Simon
 Intihar, bolj znan kot bobnarski stampedo zasedbe Canyon Observer, so 
proizvedli izredno zvočno inštalacijo. Posebej je navduševalo ujemanje 
med akterjema na odru. Jazz, hip hop, metal ... vsi najrazličnejši 
zvočni izrazi in odvodi so se zlivali v eno briljantno vsenavzočo zvočno
 gmoto, ki je povzročala vse od plesnih korakov do kurje polti. 
Prihodnost!
 
 Avstrijski znanci iz uvodnega dneva MENTaa in bend,
 ki je uspel ravno zaradi (dunajskega) showcase festivala, ELEKTRO 
GUZZI, je na prehodu v petkovo jutro tokrat v klubskem ambientu še 
enkrat nastopil na festivalu. Njihov nastop najbolje povzame pokoncertni
 naključni dovtip: "še polne piksne so se tresle". V živo zaigrani 
techno je povzročil pravo vročico. Le še užitek ob glasbi je bil bolj 
nepopisljiv od gneče, ki smo ji bili priča. Treslo je, grmelo je, 
ščemelo je. Progresivna in futuristična glasbena poslastica za 22. 
stoletje. 
 
 Po koncu je sledil še DJ-outro. Jutro sta s klasičnimi klubskimi pokalicami priklicala FELIS CATUS & SOFTSKINSKON.
 
 Nikki Louder, Vlasta Popić, Get Your Gun (Klub Gromka)
 
 Hrup domačih NIKKI LOUDER ne potrebuje daljše predstavitve – gre za 
brezkompromisen, direkten, pa vseeno izredno domiseln in občasno 
intrigantno kompleksen noiserockerski šus, obdan s kriki kitarista Blaža
 Sever. Tudi tokratni nastop je bil pričakovano nadglasen, poln živalske
 energije in verjetno še potencirano bolj inteziven kot ponavadi. Vsega 
trušča ni preslišal niti famozni John Robb, ki je o njih nemudoma 
zapisal kopico pohvalnih besed na svojem Louder Than War.
 
 Do 
roba napolnjena Gromka je nestrpno pričakovala hrvaške garažne matadorje
 VLASTO POPIĆ. Pričakovanja so le ti kasneje upravičili. Trio dveh 
mladcev in odštekane dekline za bobni je zaružil, kot se za dober 
garažni rock’n’roll bend spodobi. Divje, žgoče in nerezervirano, a še 
vedno je Vlasta Popić po kvaliteti in intenziviteti izraza lestvico 
nižje od srbskih tovarišev, skupine Repetitor.  
 
 Danska 
mešanica Grindermana, Wovenhand in sorojakov Iceage pod imenom GET YOUR 
GUN je bila bržkone najlepše odkritje večera. Kostumografsko usklajen 
odrski imidž črno odetih pojav (z blond lasmi in modrimi očmi) je začel 
špil z navdihujočim spojem melanholične violine, morbidnih kitarskih 
struktur in croonskega vokala, ki je dramatično in pompozno odmeval s 
svojim baritonskim stasom. Ščepec nekoncionalnosti v aranžmajih, občasni
 neprvi beat in odsekan ritem ter vzpostavljanje zvočno nabite atmosfere
 Skandinavce loči od podobnih apokaliptičnih rock zasedb, ki se 
spogledujejo z izročilom folka in countryja v temačni preobleki, sam 
nastop pa jih meče na sam scenski vrh.
 
 Tine Kolenik, Jan Podbevšek
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
 
Ni komentarjev:
Objavite komentar