Konferenčni del:
 Primer: Showcase
 
 Otvoritev MENT-a je bila direktna in je nemudoma vpogledala v same 
korenine in zaodrje razlogov za samo izvedbo tovrstnega festivala. Zakaj
 showcase? Zakaj toliko? Kaj od njih pričakovati? Izbira okroglomiznikov
 je bila zato logična – organizatorji takšnih festivalov, glasbenik, ki 
je tudi po zaslugi showcasa uspel in morda bolj zaradi lokalne intrige, 
naš festivalski pohajkovalec Igor 
Vidmar. Ton festivala, ki je bil zastavljen že ob najavi imen okroglih 
miz konferenčnega dela, je bil tokrat še toliko bolj simptomiziran. 
Glasba se je izpostavljala skozi industrijo, skozi uspeh v statističnih 
rezultatih, skozi družbeno politiko zahodnega, neoliberalnega sveta. 
Glavna poanta je bila vseeno jasna – poleg vsega mreženja, povezovanja 
in drugačnega vzpostavljanja stikov je pomembno, da prodre glasba. Sicer
 glasba v industriji, a vseeno glasba. Okrogla miza, takšna, kot je bila
 zastavljena, je festival predstavila kompletno, koherentno in, kljub 
morebitnim neizogibnim pomislekom, izredno pozitivno. MENT smo 
potrebovali, tudi v oz. v vseh ozirih, ki jih nudi.
 
 Koncertni del:
 Žiga Murko, Kleemar, elektro guzzi, Robert Henke (aka Monolake) presents Lumière, Sekuoia
 
 Začetek glasbenega dela prvega showcase festivala pri nas je Kinu Šiška
 omogočil dober vzpon vzdušja, ki se je nadaljeval skozi celotno 
trajanje. Po nagovoru organizatorjev, ko so se obiskovalci večinoma že 
pozdravili in našli, je s svojim nastopom pričel ŽIGA MURKO. Umaknjen od
 ljudi ravno dovolj, da njegove mize slučajno ne bi kdo zamenjal za mizo
 s serviranim pivom in prigrizki, je pričel z lastnimi interpretacijami 
lo-fi hip hopa. V izbranih semplih je bilo slišati ure brskanja po 
starih zbirkah vinilov. To je v kombinaciji z ukročenimi bobni, 
preigravanju po efektih in redkeje pozavni dodalo druženju v zgornjih 
prostorih Kina Šiške kvaliteto. Dodatek, katerega bi najverjetneje 
večina ozavestila šele, če bi ga nek trenutek zmanjkalo. Glasba za 
ozadje ali pozornejši posluh, ki pa je bil mogoč bolj ali manj samo v 
sprednjih vrstah. Prostor ni bil zvočno usmiljen in tako se ni dalo 
slišati vse teksture ali globine bas linij. Kljub temu je bilo tisto, 
kar je bilo slišati, to, kar je Žiga Murko napovedal. Omamen groove z 
različnimi odtenki in koreninami v soulu in jazzu.
 
 Po Murkovem 
nastopu se je dogajanje začelo seliti v Katedralo. Svoj nastop je začel 
naslednji domači producent, KLEEMAR. Ta je nostalgijo za par desetletij 
naprej preselil v devetdeseta. Elektronika, obarvana s sodobnejšo 
britansko estetiko tovrstne glasbe, je zvočni sliki dala dovolj 
naelektrenosti, da preskok med Murkotovim vzdušjem in tehnoidnimi 
Elektro Guzzi ni bil preveč eklektičen. Zvočniki Katedrale so 
Kleemarjevo zasanjano downtempo elektroniko umestile v skoraj klubsko 
izkušnjo, ki na momente ni bila daleč od tega, k čemur stremi producenta
 Lone.
 
 ELEKTRO GUZZI so prvi v večeru dvignili jakost zvoka na 
koncertno raven. Z velikanskim platnom so se tudi prvi na festivalu v 
performansu spogledali z audio-vizualnim pristopom. Z natančno 
usklajenostjo so ustvarjali iluzijo DJ nastopa, čeprav so bili le 
kitara, bas in bobni. Kitaro je, s pomočjo efektov, pogosto odnašalo v 
bolj trance in druge progresivne vode, kar je malo razbremenilo utež 
techno atmosfere. Ni veliko podobnih bendov, ki jim z običajnimi rock 
inštrumenti uspe poustvarjati klubsko glasbo. Z Brandt Brauer Frick si 
mogoče delijo germansko preciznost, a so z zvočnimi okraski bližje 
dunajski sceni, iz katere prihajajo.
 
 Po nastopu je v prostoru 
postalo resnejše. Sledil je nosilec večera in za mnoge glavni izgovor za
 nakup karte, MONOLAKE. Profesor na fakulteti za računalništvo ni 
skrival svoje ljubezni do tehnologije. Platno na odru je stalo samo, v 
črnem. Suspenz, ki se je za mnoge gradil od začetka festivala, se je 
končno razpustil v oblikah belih laserjev. Ostri laserji, ki so se, za 
oko neopazno hitro, gibali v različnih geometrijskih oblikah, so bili 
sinhronizirani z glasbo. Vsak zvok je povzročil neko spremembo v sliki 
in Robert Henke je vse upravljal v živo. Kibernetičen nastop s 
futurističnim techno zvokom je doživel vrhunec, ko je zmes belih vzorcev
 in nalomljene glasbe prekinil tanek rdeč krog, pospremljen z globokim 
širokim gromom. Na koncu koncerta publika ni zdržala več in je začela 
vzklikati, skoraj kot da bi hotela, da se ne konča. Eksperiment je bil, 
sledeč Henkejevemu obrazu, uspešen. Tako za njega kot za vse ostale 
vpletene.
 
 Zadnji na vrsti so dogajanje preselili v pritličje, v
 Komuno. Danski dvojec SEKUOIA je predstavil svojo lahkotno elektroniko,
 ki je bila prijeten kontrast laboratorijsko sterilnemu zvoku Henkeja. V
 nastopu sta združila igranje sintov, vokala, kitare in bobnov. Podobno 
kot Mount Kimbie se je tudi Sekuoia našla v količinah reverba in 
minimaliziranih ritmih, ki so kdaj sličili na UK Funky. Rahločutnost 
nastopa je zgladilo festivalsko vznemirjenost in zaradi manjše publike 
ustvarilo trenutke za ponovno zbližanje med obiskovalci.  Konec pa je 
naznanil tudi neko stalnico tega festivala. To je nekakšna odkrita 
izmenjava navdušenja med nastopajočimi in občinstvom. Aplavz za glasbo.
 
 Jaka Golob, Tine Kolenik
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
 
Ni komentarjev:
Objavite komentar