Režiser: Juš A. Zidar 
 Dramaturgija: Thekla Neuß, Mateja Fajt 
 Igrajo: Miranda Trnjanin, Matic Lukšič, Klara Kastelec, Filip Samobor, Vojko Zidar, Marko Okorn
 
 Blokovsko naselje. Disfunkcionalna (vsakdanja) družina. Obkroža jo 
družba, ki se spreminja, požira vse okrog sebe in se ne meni več za 
posameznika. Tudi za tistega ne, ki namerava skočiti. Svet je izgubil 
človečnost, ko je nehal poslušati in skrbeti, kar je grenko spoznanje, 
do katerega nas pripelje eno izmed novejših besedil srbskega dramatika 
Milana Markovića, ki v izvrstnem prevodu Dijane Matković ohrani svojo 
živost in neposrednost.
 
 Režiser Juš A. Zidar se ob pomoči 
dramaturginj Thekle Neuß in Mateje Fajt odlično spopade z močno dramsko 
predlogo ter kljub težki temi samomora upošteva humorne vpade, tako da 
je v kontrastu z njimi še bolj poudarjena krutost realnosti. Mladi 
igralci, študentje AGRFT-ja, se v upodobitvah zelo izkažejo; najbolj 
pretresljivo odigra Matic Lukšič v vlogi odraščajočega ter negotovega 
fanta, ki z vrha stavbe meče različne predmete (med drugim ogromno 
plazma televizijo) in se navdušuje nad tem, na kakšen način se le-ti na 
betonu razletijo. Uspešno mu »parira« Filip Samobor kot izgubljeni in 
vdani Stevan, odlični sta tudi Klara Kastelec kot naveličana in 
prevarana soproga Gordana ter Miranda Trnjanin, v začaran krog drog in 
blodenj ujeta Tijana. Igralsko zasedbo sestavljata še igralca ansambla 
ljubljanske SNG Drame: Vojko Zidar v vlogi brezposelnega očeta Milana 
dopolnjuje sliko razpadajoče in propadajoče družine, najbolj humoren pa 
je zagotovo Marko Okorn v vlogi samega sebe, ki s prikupno lutko vzbudi 
(srhljivo) nostalgijo po Radovednem Tačku.
 
 Scena, četudi 
postavljena na oder Male drame, učinkuje neverjetno odprto – čisto 
sprednji del odra predstavlja rob strehe, osrednji del odra notranjost 
stanovanja, ozadje pa se ob presevanju skozi ogledala-okna izkaže za 
ulico pod isto stavbo, s čimer je ustvarjen pristen občutek 
prostorskosti. Vzdušju primeren je tudi presunljiv zaključek, ko poplava
 glasov v prazno strmečih družinskih članov uduši klic v stiski, ki se 
sprevrže v nepričakovan pop komad, kar sklene izjemno prvo slovensko 
uprizoritev drame, ki opozarja na problem izgubljenosti posameznika v 
nepopustljivem, hladnem in neizprosnem svetu, ki je na žalost postal 
naša realnost.
 
 Veronika Šoster
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
nedelja, 18. januar 2015
[SCENSKE UMETNOSTI: domače] Recenzija gledališke predstave Čiščenje idiota (Milan Markovič), produkcija IV. letnika AGRFT, tretjič:
Oznake:
AGRFT,
Čiščenje idiota,
Filip Samobor,
Juš A. Zidar,
Klara Kastelec,
Marko Okorn,
Mateja Fajt,
Matic Lukšič,
Milan Markovič,
Miranda Trnjanin,
Thekla Neuß,
Vojko Zidar
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
 
Ni komentarjev:
Objavite komentar