ponedeljek, 17. november 2014

[FILM/TV: LIFFe] Kratkica o izbranem filmu iz sklopa Predpremiere: Golob je sedel na veji in razmišljal o življenju / En duva satt på en gren och funderade på tillvaron (rež. Roy Andersson, 2014): +

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1883180/
Rotten Tomatoes: http://www.rottentomatoes.com/m/en_duva_satt_pa_en_gren_och_funderade_pa_tillvaron/

Naslednjič: 18. 11. ob 19.15, Linhartova dvorana (Cankarjev dom)

Anderssonova zadnja stvaritev iz njegove »eksistencialne« trilogije je tiste vrste film, ki navkljub napornemu in mestoma celo dolgočasnemu ogledu prav zaradi nenavadne cineastične izkušnje ostane, se zažre vate in ti še nekaj časa ne da miru. Golob je sedel na veji in razmišljal o življenju je v vseh pogledih avtorski unikat. Sestavljen je iz mojstrskega prepleta skandinavskega črnega humorja, statične kamere panoramsko hladnega surrealističnega uvida, v katerem v sedemintridesetih vinjetah nastopajo že skorajda animirano narisani liki pastelne barve, in bolj ali manj logično nepovezane pripovedovalne kombinatorike, v kateri sta protagonista trgovca (Holger Andersson, Nisse Vestbloom) z različnimi zabavnimi pripomočki. Gledalec se sprva izgublja v izkušnji domnevno velike pomenskosti in zakodiranih sporočil o človeški biti, kasneje pa spozna, da je motrenje videnega rešljivo le v prepustitvi perspektivi enostavnega sprejemanja vsega, kar skozi film ponudi oko statične kamere/goloba/režiserja. Ta zunanji, distanciran okvir pogleda naredi dogodkovni prikaz človeške minljivosti in življenja bolj absurden kot kdajkoli: esenca našega bivanja in medčloveških odnosov se kaže skozi tragikomičnost vsakodnevnih banalnosti, nenapisanih »civiliziranih« pravil (obnašanja) in materialnih pogojev.

Jan Podbevšek

Trostopenjska lestvica: +, o, -

Ni komentarjev: