17. Januar 2015 ob 20:00
 MoTa Point, Gosposvetska 12, Ljubljana
 
 MoTa Point se je od začetka delovanja, katerega prvo obletnico 
praznujejo te dni, vzpostavil kot prostor izrazito nekomercialnih 
umetniških praks. Tako smo imeli tekom leta priložnost obiskati različne
 glasbeno-vizualne inštalacije, katere bi v Ljubljani sicer težko 
umestili v primeren prostor, v MoTa Točki pa so našle odlično sidrišče v
 obliki neinvazivnega galerijskega prostora. V podobni maniri se je zgodil tudi »rojstnodnevni« koncert dvojca My Daily Noise.
 
 Daniel Buess in Kasper T. Toeplitz sta s seboj pripeljala nebroj 
različnih zvočil. Buess je zasedel osrednje mesto galerije z dvema 
velikima bobnoma, snarom v ozadju ter veliko, posebej zanj izdelano 
vzmetjo, ki mu služi kot naravni reverberator. Toeplitz pa se je 
poslužil precej manj obsežne postavitve basa, ki ga je efektiral s 
PC-jem, vendar velikost inštrumentov tokrat nikakor ni sovpadala z 
glasbenim doprinosom. V eni besedni zvezi bi se lahko koncert opisalo 
kot noisefest po noisefestu. Soočeni smo bili z dobrimi 40 minutami 
drone in noise estetike, ki je segala od industrialnih zvokov, 
podkrepljenih z dozdevno neskončnim reverbom Buessove vzmeti, kar je 
dajalo občutek ujetosti v post-apokaliptični tovarni, do mirnih delov, 
ki so spomnili na sobotno jutro z oddaljenim zvokom sosedove kosilnice 
in žvenketa pribora iz spodnjega nadstropja. Zanimiv glasbeni ekskurz pa
 sta si privoščila tudi z odmikom od siceršnje atonalnosti zvočne slike,
 ko so prostor napolnile aluzije na znane tonalitete doom in stonerskih 
viž, ki pa so v tokratni inkarnaciji premogle toliko »masti«, sploh iz 
Toeplitzevega basa, da so izpadle kot izsek iz Dopesmokerja (albuma 
benda Sleep) na steroidih.
 
 My Daily Noise sta v MoTa točki 
postregla s premišljeno, suvereno izvedeno kompozicijo, daleč stran od 
mainstreamovskih glasbenih praks. Znova se je pokazalo, da drone in 
noise estetika še zdaleč nista za vsakogar, čemur bi pritrdilo tudi 
nekaj odhodov med koncertom ter nekaj poslušalcev, ki so očitno šli malo
 na zrak in, sodeč po izrazu, kratek oddih. Tistim, ki s(m)o vztrajali, 
pa sta Toeplitz in Buess postregla z dozo »našega dnevnega šuma« in s 
tem omogočila izlet v svet, kjer je omejitev le naša lastna domišljija.
 
 Luka Seliškar
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
 
Ni komentarjev:
Objavite komentar