Produkcija: Kirk Knight, Dj Statik Selektah, DJ Premier …
 Založba: Cinematic Music Group/Relentless Records
 Datum izdaje: 20. 1. 2015
 
 Ocena: 8/10
 
 Po dveh zelo uspešnih zastonjskih mixtejpih je bil izid prvega LP 
projekta Joeya Bada$$a, naslovljen B4.Da.$$ (Before Da Money), med 
ljubitelji žanra dokaj pričakovana stvar. “Wonderkid” iz Brooklyna je 
navdušil pri sedemnajstih z 1999 (2012), zgodbo nadaljeval leto kasneje v
 Summer Knights, ponovno pa se je s svojimi inovativnimi besednimi 
igrarijami ter prepričljivo agresivno barvo vokala več kot uspešno 
izrazil v B4.Da.$$. In kot nam že naslov pove, se Joey (član umetniškega
 kolektiva Pro.Era) sploh ne odmika od svojega ustaljenega načina izražanja.
 
 Čeprav ostaja več kot predan raziskovanju občutkov in tematik iz 
preteklosti (odraščanje v Brooklynu, izguba bližnjih, finančni problemi,
 širši množici dotakljiva vprašanja o osebnih lastnostih), vseeno ne 
morem zapisati, da svojega stila ni vsaj malce dopolnil oziroma 
nadgradil. Album se tako nekako približa “soundtracku” dneva v New 
Yorku. Kot tamkajšnji potek življenja je tudi Joeyjev flow izjemno 
dinamičen, povečini podkrepljen s tršimi in malce temačnejšimi beati, v 
katerih se predvsem bobni slišijo kot izraziti udarci v obraz.
 
 
Za zvočno podobo albuma je povečini poskrbela Pro Era, pri ustvarjanju 
pa se jim je pridružilo več tipičnih žanrsko ustaljenih producentov (DJ 
Premier, The Roots …). Skupaj poskrbijo za Joeyju najbližje glasbeno 
okolje, povečini zvok t. i. golden ere hip hopa, ki pa je bilo seveda 
sproducirano v letu 2014 – in tako tudi zveni. Obogateno in malce 
nežneje kot npr. na Nasevi plošči Illmatic ali pa Redmanovi Dare Iz A 
Darkside, ki sta bili izdani približno dvajset let nazaj.
 
 Nekaj
 singlov z albuma je bilo že več kot uspešno izdanih (“Big Dusty”, 
“Chist Conscious” …), osebno najbolj zanimivo pa bo spremljati 
poslušanost komada “Paper Trail$”, kjer se Joey cinično in enostavno 
poigra z znano frazo iz ust Wu-Tang Clana: “Cash RUINED everything around me …”
 
 Bada$$ nam tako ponovno ponudi več kot samo kvaliteten izdelek, za 
katerega pa moramo tokrat plačati. Edino, kar lahko pogrešamo, je nekaj 
komadov, ki bi albumu prinesli glasbeno diverziteto in s tem mogoče tudi
 dodano vrednost. Dosedanji ljubitelji žanra pa boste imeli svoj okus 
zadovoljen.
 
 Domen Babič
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
 
Ni komentarjev:
Objavite komentar