Produkcija: Graham Walsh
 Založba: Jagjaguwar/Flemish Eye
 Datum izdaje: 20. 1. 2015
 
 Ocena: 9/10
 
 Feniksovski preporod konceptualizacije glasbenega dekonstruktivizma 
sodobnih (pod)žanrov alternativnega in indie rocka pred petimi leti 
razpadlih Women (Band),
 katerega polovica sestavlja Viet Cong. Uosebljanje (vsaj navidezno) 
neobremenjene estetike nehotnega eksperimentiranja med- in 
transgeneracijskih kultnih This Heat.
 Predvsem pa vsesplošni entuziazem, ustvarjalnost in nenazadnje zvočni 
kako-in-kaj. Prvenec kanadske skupine prinaša kup vehementnih konotacij 
in to popolnoma upravičeno.
 
 Že uvodna »Newspaper Spoons« 
razkrije ogromno. Ritualizirani marš bobni, enkrat razprostrti levo, 
drugič desno, enkrat v ospredju, drugič v ozadju in enkrat distorzirani,
 drugič sterilni vodijo ta nenavaden preplet organskega in umetnega, 
toplega in hladnega, polnega in minimalističnega, varnega in tujega. 
Pereče kitare z najčudnejšimi harmonijami repetitivno odzvanjajo v odmev
 lebdečih, pomirjajočih sintesajzerjev. Fleglov naefektiran ukazujoč 
vokal nas vleče v njegovo surrealno pripoved. Totalen trip v plato je 
vseeno nenavadno speven ali vsaj napovedujoč nekaj spevnega. V svojo 
spevnost nas plata prepričuje od začetka do konca, a vendar je v ozadju 
toliko zblaznelega, disociativnega dogajanja, da smo vedno ali na robu 
klanjanja tej šizofreni genialnosti ali žvižganja melodijic skladb, 
kakršni sta recimo »Continental Shelf« in »Silhouettes«. In bend se 
kljub svoji sproščenosti v izrazu tega vsaj delno zaveda, na kar 
besedilno referira v najbolj odtujeni skladbi albuma »March of 
Progress«. Bendova postmodernost se podobno kaže tudi v tem, kako, 
spontano ali namerno, referira na preteklo glasbo (This Heat), pretekle 
bende (Women, tudi z zaključnim komadom »Death«, ki je hkratno posvetilo
 preminulemu kitaristu Women Christopherju Reimerju), pretekle glasbene 
ere (osemdeseta in post-punk).
 
 A četudi glasba spominja, gre 
daleč od derivativnosti ali celo hommaga. Viet Cong z naslovom Viet Cong
 pusti vedeti, da je album le in izključno Viet Cong. Če je bendov prvi 
izid izpred slabega leta dni »Cassette« še deloval iščoče, preveč 
enoznačno in simbolično za neznanski potencial razvijajočega se akta, je
 album Viet Cong zadnji korak evolucije. To ne pomeni, da za bend 
razvojnega nadgrajevanja več ni, ampak preprosto, da imajo vse elemente 
za svoje ustvarjanje že v sebi. In ti elementi niso (pre)števni.
 
 Tine Kolenik
 
Ni komentarjev:
Objavite komentar