Režija: Christopher Nolan
 Igralska zasedba: Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain
 Datum izida: 6. november 2014 (Slovenija)
 
 Christopher Nolan se je v tretjem tisočletju zelo hitro uveljavil kot 
eden najboljših režiserjev. Meditativno umirjenost, značilno za evropske
 filme, in hladno logiko, lastno predvsem njemu samemu, je znal od 
nekdaj brezhibno spojiti z vročično neučakanostjo in hitrim tempom 
filmov v poletnih mesecih. Ta pristop je uporabil tako v trilogiji o 
Batmanu kot v filmu Izvor, njegov najnovejši film pa ni v osnovi nič 
drugačen, le da gre še dlje. Medzvezdje ni najboljši film vseh časov, 
kot tudi ni pretenciozen eksperiment, namenjen predvsem najbolj 
fanatičnim privržencem tega britanskega režiserja: resnica bržda leži 
nekje vmes. 
 
 Pri svojem drugem znanstvenofantastičnem filmu je 
želel iz prelomnih izdelkov tega žanra (med drugim iz Vesoljske odiseje 
Stanleyja Kubricka, Solarisa Andreja Tarkovskega, Sončne svetlobe 
Dannyja Boyla in Gravitacije Alfonsa Cuaróna) izluščiti najboljše. Pri 
tem je lastno genialnost prignal do skrajnosti, a s tem neizogibno 
razkril tudi svoje slabosti. 
 
 V nekoliko distopični, a najbrž 
bližnji prihodnosti smo nazadovali v bliskovito propadajočo agrarno 
družbo. Cooperju (Matthew McConaughey), bivšemu pilotu NASE, vloga 
kmetovalca seveda ne diši. Ko se nenadoma znajde med peščico 
posameznikov, pripravljenih za rešitev človeštva narediti prav toliko 
kot on, se skrajno pomembne naloge, ki mu je v tem načrtu dodeljena, 
morda celo malce razveseli: pilotirati mora vesoljsko plovilo Endurance 
in s posadko obiskati tri nove planete, ki so nam zaradi priročne 
črvine, domnevne stvaritve zunajzemeljskih bitij, nenadoma dostopni in 
morda tudi naseljivi. 
 
 Osnovni koncept se seveda neprestano 
nadgrajuje, s tem pa prihaja do številnih preobratov, tako da v zadnjih 
tridesetih minutah tega skoraj triurnega filma le še izmučeno zremo 
predse in se sprašujemo, ali pripovedi še zmeraj sledimo v celoti. 
 
 Medzvezdje se ponaša z brezhibno režijo in prav takimi posebnimi 
učinki, z igro, ki je zmeraj dobra in mestoma izvrstna, a žal tudi z 
zapletom, ki je tako visokoleteč, da ga ne more brez spodrsljajev 
izpeljati nihče, niti tisti, ki je imel dovolj domišljije, da si ga je 
izmislil in bil obenem dovolj ambiciozen, da se ga je odločil izpeljati.
 Posledično se rahlo zalomi le pri scenariju. 
 
 Prvi problem je 
povezan s tonom: včasih film kar kipi od človečnosti (v enem najboljših 
prizorov zaradi hudega raztezanja časa na zemlji mine kar 23 let in sta 
otroka objokanega Cooperja »nenadoma« stara toliko kot on, v drugem 
enega od astronavtov oblijejo solze, ko, zbujen iz hibernacije, po 
neznansko dolgem času zagleda drugega človeka), spet drugič jo izgubi 
izpred oči in se v celoti potopi v kompleksne fizikalne teorije. 
Znanstvenih razlag je v filmu tako veliko, da na trenutke grozijo, da ga
 bodo preplavile, in dejstvo, da za večino humorja poskrbi robot, je 
dovolj zgovorno. 
 
 Nolan je imel nešteto idej in se je doslej 
najbrž uveljavil do te mere, da mu je bilo pri snemanju dovoljeno prav 
vse, toda prav tu nastopi drugi problem: mnoge so odlične, a jih je 
toliko, da se zdi, da se prenapenja; kot da se po Kubrickovi Vesoljski 
odiseji na neki točki ni več zgledoval, temveč se jo je kar odločil 
posneti. Rezultati tega pristopa so mestoma spodbudni, mestoma pa žal 
ne. 
 
 Kubrick, ki v nasprotju z Nolanom po vsej verjetnosti 
sploh ni iskal občinstva, je neznanski učinek dosegel predvsem z glasbo 
in čudovitimi podobami, Nolan pa ogromno časa posveti razlagam (zdi se, 
da jih je celo več kot navadnih dialogov) in se povrhu velikokrat zateče
 h konvencionalnosti. Ko se to zgodi (denimo ko občudovanja vredno 
znanstveno verodostojnost spodkopljeta za lase privlečen konec in 
pretirano sentimentalno sporočilo: prepričanje, da je ljubezen sila, ki 
preseže prav vse), se nehote spomnimo, da navsezadnje gledamo 
hollywoodski film. 
 
 Ocena: 7/10
 
 Aljaz Vogrin
 
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
 
Ni komentarjev:
Objavite komentar