Galerija sodobne umetnosti Celje
 16. 10.–30. 11. 2014
 
 Do konca novembra bo v Galeriji sodobne umetnosti Celje na ogled razstava Vidno nevidno.
 Afekt in razpoloženje skozi fotografijo kustosinje Irene Čerčnik. 
Sodeluje 22 slovenskih fotografov: Goran Bertok, Rajko Bizjak, Brane 
Božič, Tomaž Črnej, Luka Dakskobler, Jon Derganc, Andreja Džakušič, Luka
 Gorjup, Severin Hirsch, Robert Hutinski, Ciril Jazbec, Jurij Korenjak, 
Peter Koštrun, Borut Krajnc, Arven Šakti Kralj Szomi, Jure Kravanja, 
Borut Peterlin, Boštjan Pucelj, Small but dangers, Tomaž Tomažin in 
Šimen Zupančič.
 
 V spremnem tekstu razstave je zapisano, da so 
razstavljene fotografije, ki jim »s podobo in kontekstom« uspe doseči 
»močne čustvene učinke« pri gledalcu. Tematsko se razstava osredotoča na
 predstavitev sodobnega sveta, izkoriščevalskega kapitalizma, človeka 
kot uničevalca narave in samega sebe ter na nezmožnosti sprememb, zato 
dela vzbujajo predvsem občutke tesnobnosti, nelagodja in nemoči. 
 
 Prva soba nam najprej predoči poetično videnje in občutenje narave 
(Koštrun, Tomažin), naproti pa postavi izkoriščanje te iste narave 
(Džakušič, Hirsch, Kravanja) ter že videne posledice ekoloških katastrof
 (Jazbec). Preko podob narave nas v drugi skupini tematika pripelje do 
obravnave pozabe in izbrisa človeka v razmerju med osebnim in 
kolektivnim spominom (Hutinski), zatiskanju oči pred družbenimi 
problemi, kot so pri nas vedno (ne)aktualni povojni poboji (Derganc) ter
 do nevednosti in nedostopnosti osebnih zgodb, ki so povezane s 
fizičnimi prostori v naravi (Small but dangers, Pucelj). 
 V tretjem 
delu si nasproti stojita cikla dveh avtorjev, ki obravnavata človeka 
vsak na svoj poseben način. Bertok izpostavlja individualnost osebnih 
zgodb in njihovo vpetost v zgodovinski čas, medtem ko Bizjak s 
primerjanjem telesnih tkiv z vesoljem postavi človeka v neskončen čas in
 s tem izbriše njegovo individualnost. Naslednja skupina je človeka iz 
podob odstranila ter izpostavila način delovanja sodobne družbe, v 
kateri so igre in manipulacije v odnosih nekaj vsakdanjega (Črnej, Kralj
 Szumi) ter posledice takega delovanja, ko se propad in praznina (v 
ljudeh) začneta kazati tudi v krajini (Krajnc, Peterlin). 
 
 
Zadnja skupina del nam poda dve skrajni izhodišči za rešitev te 
generalne tesnobnosti v svetu, to sta upor in nasilje (Dakskobler, 
Zupančič, Gorjup, Božič) in/ali kontemplacija pri umiku v svoj svet 
(Korenjak). Lahko bi trdili, da manjka tretja možnost, sredinska, 
konstruktivna pot, vendar to vprašanje morebiti ostaja odprto ravno 
zato, da bi gledalec, vsak zase, začel iskati odgovor.
 Izredno 
premišljena postavitev razstave gradi na postopnem razvijanju in 
odkrivanju zgodbe o sodobnem svetu. Pri tem nam ne prikaže zgolj 
splošnih problemov, s katerimi se kot družba soočamo, temveč stopi korak
 dlje ter nas prisili tudi v razmišljanje o rešitvah in v spraševanje o 
realnih možnostih naše osebne in kolektivne prihodnosti.
 
 
Izpostavila bi predvsem dejstvo, da so za prikaz tematik izbrana dela, 
ki nas v prvi vrsti nagovarjajo s svojo tenkočutno estetiko. Glede na 
vsebine bi lahko pričakovali impozantna in šokantna dela, ki bi v nas 
takoj zbudila odpor in nemir. Namesto tega pa razstavljena dela ob prvem
 pogledu vzbujajo predvsem lagodje, ugodje, ki pa je vseeno toliko 
skrivnostno, da gledalca takoj zanimata tudi vsebina in kontekst. Ta pa 
sta pri razstavljenih delih ravno sorazmerno močno obratna prvotnemu 
užitku in ravno to nasprotje, ta prepad nas toliko bolj šokirata, 
vznemirita. Ob splošnem nelagodju pri spornih temah doživljamo še 
podzavestno obliko krivde zaradi prvotnega estetskega zadovoljstva ob 
teh izbranih temah. S tem celotna razstava uspešno razbija splošno 
apatijo, ki se naseljuje v človeku sodobnega sveta.
 
 Aleksandra Brglez
Koridor - križišča umetnosti je spletna kulturna platforma, ki se posveča ozaveščanju in kritiki umetniškega ustvarjanja. Pod svoj drobnogled vključuje tako ustaljene, množične umetniške oblike kot tudi umetniške forme sodobnosti in prihodnosti. Posebno pozornost namenja slovenskemu prostoru in njegovemu kultiviranju. Koridor je torej konsolidacija scenske razpršenosti umetnosti v Sloveniji ter analiza aktualne svetovne scene.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
 
Ni komentarjev:
Objavite komentar